Avrupa’nın En İyi Havayolları Yükselişe Geçiyor: Bernstein, Kışa Girerken Yüksek Potansiyelli 4 Havayolu Hissesini Sıraladı
Investing.com — Avrupa havayolu hisseleri kış sezonuna farklı görünümlerle giriyor, ancak Bernstein Research’ün “al” veya “endeksin üzerinde performans göster” notunu verdiği dört havayolu şirketi öne çıkıyor.
Firmanın son yayınladığı 2025 3. Çeyrek Avrupa Havayolları Önizlemesi, bu şirketlerin güçlü kazanç potansiyeline işaret ediyor. Raporda, güçlü fiyatlandırma gücü, maliyet kontrolü ve uzun mesafeli uçuşlara olan talep temel faktörler olarak gösteriliyor.
International Consolidated Airlines Group (IAG.LN)*, Bernstein’ın listesinde “orta vadeli büyüme için en iyi seçim” olarak ilk sırada yer alıyor.
British Airways, Iberia ve Aer Lingus’un ana şirketi olan IAG’nin 2025 yılında hisse başına düzeltilmiş kazancının 2024’teki 0,55 avrodan 0,68 avroya yükselmesi öngörülüyor. Bernstein, hisse için 4,70 sterlin hedef fiyat belirledi.
Grubun üçüncü çeyrek gelirinin 9,59 milyar avro, EBIT’in ise 2,01 milyar avro olması tahmin ediliyor.
IAG’nin avantajı, özellikle arz ve slot kısıtlamaları gibi olumlu yapısal eğilimlerden kaynaklanıyor. Şirketin önümüzdeki beş yıl içinde piyasa değerinin %50’sinden fazlasını yatırımcılara geri döndürme potansiyeli bulunuyor.
**Ryanair Holdings (RYA.ID / RYAAY)**, “endeksin üzerinde performans göster” notu ve 28 avro hedef fiyatla ikinci sırada yer alıyor.
Düşük maliyetli havayolu şirketinin 2025 yılında hisse başına düzeltilmiş kazancının 2024’teki 1,47 avrodan 2,07 avroya yükselmesi, 2026’da ise 2,24 avroya ulaşması bekleniyor.
Bernstein, Ryanair’in mali ikinci çeyreğinde bilet fiyatlarının yıllık bazda %5 ila %6 arttığını, tam yıl maliyetlerinin ise sadece %1 ila %3 artmasının beklendiğini belirtiyor.
Havayolunun üçüncü çeyrek gelir tahmini 5,42 milyar avro, net kâr tahmini ise 1,63 milyar avro seviyesinde bulunuyor.
Bernstein, Ryanair’i “yeterince dayanıklı” olarak tanımlıyor. Şirket, daha ucuz yakıt maliyetlerinden faydalanıyor ve rakiplerine karşı önemli bir maliyet avantajını koruyor.
**Wizz Air Holdings (WIZZ.LN)**, “endeksin üzerinde performans göster” notu ve 30 sterlin hedef fiyatla üçüncü sırada yer alıyor. Ultra düşük maliyetli havayolu şirketinin 2025 yılında hisse başına 0,04 avro kazanç bildirmesi, 2026’da ise önemli bir toparlanmayla 2,48 avroya ulaşması öngörülüyor.
Çeyrek dönem için Bernstein, 1,95 milyar avro gelir ve 311 milyon avro net kâr tahmin ediyor. Bu rakamların her ikisi de piyasa beklentilerinin üzerinde.
Rapor, Wizz’in Orta Doğu’dan uzaklaşarak Orta ve Doğu Avrupa’ya odaklanma stratejisini vurguluyor. Bu bölge, “önemli fırsatlar sunan, henüz yeterince nüfuz edilmemiş bir bölge” olarak tanımlanıyor.
Daha düşük yakıt maliyetleri ve azaltılmış sermaye harcamalarının, Wizz’in net borcunu 1 milyar avro azaltmasına ve kaldıraç oranını iki yıl içinde 4,3 kattan yaklaşık 2,3 kat net borç/FAVÖK seviyesine düşürmesine yardımcı olması bekleniyor.
*Air France-KLM (AF.FP), “piyasa performansına paralel” notuyla listeyi tamamlıyor, ancak Bernstein yapıcı görünümünü koruyor.
Havayolunun üçüncü çeyrek EBIT tahmini 1,51 milyar avro ile piyasa beklentisinin %10 üzerinde, net kâr tahmini ise 998 milyon avro ile geçen yılın aynı dönemine göre %19 artış gösteriyor.
Hisse başına düzeltilmiş kazancın 2025 yılında 6,21 avro olması beklenirken, bu rakam 2024’te 2,04 avro seviyesindeydi. Rapor, azalan maliyet baskılarını, premium kabin talebindeki iyileşmeyi ve Latin Amerika rotalarındaki güçlü performansı olumlu faktörler olarak gösteriyor.
Koltuk başına maliyet artışının ikinci yarıda yavaşlaması beklenirken, Bernstein, Air France-KLM’nin “üçüncü çeyreğe girerken en olumlu görünüme sahip” olduğu sonucuna varıyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

